Klokkenluidersregeling Leerplein055

De klokkenluidersregeling is een regeling inzake het omgaan met een vermoeden van een ernstige misstand binnen Leerplein055. De klokkenluidersregeling is niet bedoeld voor persoonlijke klachten vanLees meer


Korte introductie van de school

De Kosmos is een kleine, gemoedelijke en moderne school. In ons gebouw zijn kinderen van 0 tot en met 12 jaar welkom voor opvang enLees meer


Landelijke geschillencommissie

Onderwijsgeschillen Postbus 85191 3508  AD Utrecht Telefoon: 030 – 280 9590 info@onderwijsgeschillen.nl website Onderwijsgeschillen – informatie voor ouders en verzorgers


Leerlingvolgsysteem

Een leerlingvolgsysteem is een programma dat de leerkrachten inzicht geeft in de ontwikkeling van de leerlingen, zowel op individueel als op groepsniveau. Dit inzicht wordtLees meer


Leerplein055 adresgegevens

Leerplein055 is de stichting van openbaar (speciaal) basisonderwijs en praktijkonderwijs in Apeldoorn Postadres: Leerplein055 Postbus 10098 7301 GB  Apeldoorn Bezoekadres: 2e Wormenseweg 80 (1e verdieping)Lees meer


Leesprotocol

Basisscholen binnen Leerplein055 hebben afspraken gemaakt over de manier waarop ze omgaan met kinderen met leesproblemen. Uitgangspunt hierbij is het Protocol Leesproblemen en dyslexie, zoalsLees meer


Medisch handelen

Wij spannen ons in om ieder kind een plek op onze school te bieden. De kans bestaat daarmee dat medewerkers (vrijwillig) handelingen verrichten waartoe zijLees meer


Meldingen over kinderen (verwijsindex)

Sommige kinderen hebben even hulp nodig. Om hen goed te helpen, is een soepele samenwerking nodig tussen leerkrachten, hulpverleners en instanties. De Verwijsindex Gelderland zorgtLees meer


Methodes

Op onze school gebruiken we de volgende methodes: Woordenschat kleuters: LOGO 3000 Totaalmethode kleuters: Kleuterplein Nederlandse taal methode: Taal Actief Aanvankelijk lezen methode: Veilig LerenLees meer


Missie en visie

DE KOSMOS: WAAR JE DE RUIMTE HEBT OM JEZELF TE ONTWIKKELEN Bij ons op de Kosmos zie je zowel pedagogisch als didactisch een duidelijke doorgaande lijnLees meer